רשימת קיצורי מקלדת

פועלים לניטור קרציות בבנימינה

פועלים לניטור קרציות בבנימינה

עקב מקרי התחלואה בקדחת הכתמים שנתגלו בשנה שעברה בבנימינה, המועצה פועלת ביחד עם צוות איגוד ערים וטרינרי שומרון לניטור קרציות וטיפול מקדים כחלק מהפקת הלקחים שנערכה לפני כשנה. "אנחנו רואים חשיבות עליונה לאתר ולמגר את המפגע שמשום מה דבר באזורנו בשנים האחרונות" אמר ראש המועצה , איתי ויסברג.
 
השבוע ערך צוות האיגוד בהובלת ד"ר ריאד בדראן, מנכ"ל איגוד ערים וטרינרי שומרון ביחד עם אגף שפ"מ של המועצה ניטור לאיתור מקורות הדגירה של הקרציות במקומות שבהם התגלו מקרים בשנה שעברה. למרות שלא אותרו קרציות במקומות הנ"ל, צוות האיגוד ימשיך בפעילות הניטור גם בשבועות הקרובים וזאת על מנת למגר את מקרי התחלואה מקדחת הבהרות בבנימינה.
 
קדחת הכתמים נגרמת על ידי " ריקציה קונורי " המועברת על ידי קרצית הכלב החומה. הקרציות מעדיפות מזג אוויר יבש וחם ובדרך כלל הן שכיחות יותר באביב ובקיץ. בתקופת האביב הקרציות עסוקות בהטלת ביצים ולכן נפוצות מאד. בעקבות שינויי האקלים בעשורים האחרונים ניתן למצוא קרציות כמעט בכל ימות השנה אם כי הן נדירות יותר.
 
המחלה מועברת לבני אדם ע"י עקיצתה של קרצית נגועה. באדם, המחלה מופיעה בדרגות חומרה שונות כמו חום גבוה, צמרמורות, כאבי שרירים ועצמות, חולשה כללית.
 

ד"ר ריאד בדראן, מנכ"ל איגוד ערים וטרינרי שומרון הסביר כי על מנת להימנע מהדבקה במחלה, יש לבצע מספר פעולות :

1. להקפיד על טיפול הכלבים בתכשירים יעלים נגד קרציות.
2. מומלץ לבצע טיפול ואיבוק סביבתי במלונת הכלב או במקומות המרבץ שלו.
3. בעונת האביב והקיץ מומלץ מאד לספר את הכלב, הקרציות נתפסות לרוב על הפרווה, יהיה קל יותר להבחין בהן במידה ושיער הכלב קצר.
4. יש לשמור על היגיינה אישית אחרי טיולים במוקמות כפריים או ביקור בחוות כלבים.
5. בקרב תינוקות וילדים, שעלולים שלא להרגיש את הימצאות הקרצייה על גופם, יש לבדוק מקומות חבויים בגוף כגון מאחורי האוזניים, או קרוב לאיברי המין.
6. במידה שהתגלתה קרצייה, יש להקפיד לשלוף אותה במלואה באמצעות פינצטה ולא למעוך אותה עם האצבעות על הגוף. אחרי שליפת הקרצייה יש לכבס היטב את הבגדים.
 
באיגוד ובמועצה מבקשים מהציבור לדווח לאיגוד או למוקד 106 במידה וישנה שכיחות של קרציות על בעלי חיים או בסביבה. מייל – Igud@vet-shomron.com טל: 04-6373094 / 04-6705718