רשימת קיצורי מקלדת

בוחרים ללמוד בבית ספר אמירים

בוחרים ללמוד בבית ספר אמירים

רופאים צעירים, מבשלים באנגלית, יוגה ורוגע, בלשים צעירים, צבע הכסף, סופרים צעירים, כוח המוח, גינה אקולוגית, הן רק חלק ממגוון הסדנאות המרתקות שמציע בית ספר "אמירים" בבנימינה לתלמידיו במסגרת יום הלימודים. מנהלת בית הספר, איילת ארבל סיפרה: "כחלק מהמודל הבית ספרי אנחנו רואים את הילד כמכלול ומאמינים בלמידה התנסותית חווייתית, חדשנית ומאפשרת מתוך בחירה כחלק מהעצמת התלמידים"
בבית ספר אמירים בבנימינה החלו השנה בתכנית ייחודית ומרתקת בה התלמידים בוחרים לעצמם במסגרת שעות הלימודים "סדנאות מעניינות" ומגוונות שבהן ישתתפו.
הסדנאות מהוות הזדמנות להעשרה ולהעמקה בתחומי עניין שונים ומגוונים, מאפשרות לראות כל ילד ולתת מענה לחוזקות שלו. הלמידה היא רב גילאית, הילדים לומדים עם ילדים מכיתות ושכבות שונות במטרה לקדם את ההיבט והחברתי ולייצר אקלים בית ספרי מיטבי.
כל תלמיד בוחר בעצמו בסדנא שבה ירצה להשתתף. בית הספר נותן דגש רב על תהליך הבחירה של התלמידים שמחייב הכנה ולמידה, שהרי כל בחירה באפשרות אחת מהווה ויתור על אפשרות אחרת.
באמצעות שיח, והתנסות בקבלת החלטות, הילדים לומדים דרך הבחירה, אחריות ומיומנויות שילוו אותם בצמתים שונים בחייהם. ארבל מוסיפה: "אנשים לומדים טוב יותר כאשר הם בוחרים בלמידה, הם נוטים להחזיק בבחירותיהם לאורך זמן והמוטיבציה שלהם עולה". לדבריה תהליך הבחירה הוא חלק מצמיח התורם להתפתחות, העצמה, הנאה וטיפוח הקשר הבין אישי בין הילדים לחבריהם ובין מורה לתלמיד.
ראש המועצה, איתי ויסברג: "לימודים אישיים, העצמה חוזקות, לימוד חוץ כיתתי במסגרת שאיננה בהכרח כיתה, מורה כחונך ומנטור – אלו פרדיגמות המווהת חלק מתכנית החינוך היישובית 'חינוך בדרך שלנו' ובאים לידי ביטוי ביוזמה הפגדגוגית היפה של צוותי החינוך בבית הספר אמירים. לימוד מתוך עניין, בחירה ומעורבות אישית ולא בהכרח על פי תכנית לימודים סטנדרטית הוא לימוד טוב יותר שלצידו ערכים מוספים רבים.
אני שמח שעקרונות התכנית החינוכית ממשיכים לנבוט ביוזמות החינוכיות של בתי הספר ועושים את החוויה הלימודית של הילדים טובה יותר ותואמת יותר את צרכי העתיד שלהם כפרטים ושלנו כחברה".
מנהלת אגף חק"ר, גלית אלרד: " בית ספר אמירים יזם תכנית ייחודית ומיוחדת המזמנת יותר מכל אפשרות בחירה של התלמיד. ידוע ומוכר שכאשר התלמיד בוחר מה ללמוד הוא פתוח ונכון יותר לתהליך למידה עמוק ומשמעותי וכאשר כמערכת חינוך אנחנו מאפשרים זאת כבר מגיל צעיר אנחנו מקנים הרגלים ש לקיחת אחריות על תהליך הלמידה ומאפשרים חוויה בעלת ערך רב.
בנוסף הרחבת הדעת לצד הרחבת החוויות המוקנות לתלמיד במסגרת בית הספר הן נדבך נוסף ביצירת מעטפת חינוכית ראויה ומשלימה התואמת את אתגרי התקופה.
מבקשת להודות לאיילת ארבל, מנהלת ביה"ס ולצוות החינוכי הנפלא על היוזמה וההובלה של תהליך חינוכי רב ערך.